Samochody na działkę – pojemne i tanie

zepcars
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Jakich aut potrzebują działkowicze? Niewielkich, tanich w eksploatacji i dysponujących dużą przestrzenią bagażową. Które modele najlepiej spełniają te wymogi?

Ogródki działkowe uprawia wielu Polaków. Ten sposób spędzania wolnego czasu cieszy się dużą popularnością zarówno wśród seniorów, jak i rodzin z dziećmi. Uprawa działki to jednak również spore wyzwanie logistyczne. Jak przetransportować na nią narzędzia i inne wyposażenie? Jak przywieźć do domu zbiory? Do tego będziemy potrzebowali odpowiedniego auta. Który samochód na działkę będzie zatem najlepszy?

Pojemne, małe i z hakiem

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu samochodu, który będzie nam służyć głównie do jazdy na działkę? Najlepiej, jeśli będzie to tanie, nieduże i oszczędne auto, które dysponuje jednocześnie dużą przestrzenią bagażową. Niewielkie wymiary to nie tylko mniejsze koszty eksploatacji samochodu. Dzięki małym gabarytom autem łatwiej jest manewrować i parkować na niewielkich placykach i wąskich ścieżkach przy działkach rekreacyjnych. Kupując samochód na działkę, warto też szukać egzemplarzy wyposażonych w hak. Opcja jazdy z przyczepą znacznie poszerzy możliwości transportowania różnego rodzaju ładunków.

Hatchback lub kombi

W roli auta na działkę świetnie sprawdzą się małe auta typu hatchback. Zaletą takich konstrukcji jest duży otwór bagażnika, pozwalający załadować do wnętrza samochodu przedmioty o znacznych gabarytach. Choć tego typu pojazdy posiadają zwykle bagażniki o niewielkiej pojemności, to wyposażone są jednocześnie w możliwość rozkładania tylnych siedzeń, co znacznie zwiększa ich przestrzeń ładunkową. Innym rozwiązaniem dla działkowiczów są niewielkie auta z nadwoziem typu kombi. Sprawdzą się, jeśli na działkę podróżujemy z całą rodziną – bez trudu przewiozą kilka osób oraz sporo bagażu.

Klasa A – idealna dla działkowców

Małych, tanich i pojemnych aut na działkę najlepiej szukać wśród pojazdów z segmentu A. W tej klasie jest w czym wybierać. Warto zwrócić uwagę na takie modele jak Chevrolet Spark, Citroen C1, Ford K, Lancia Ypsilon, Peugeot 107, Opel Agila, Renault Twingo i Toyota Aygo. Większość z nich nie spala więcej niż 5 l/100 km w cyklu mieszanym, wyposażona jest w pięciodrzwiowe nadwozie i w wersjach podstawowych dysponuje mocą ok. 70 KM. Bagażniki takich aut mają pojemność około 250 l, ale po złożeniu siedzeń otrzymamy przestrzeń ładunkową o 3-4 razy większej pojemności. Najtańsze auta z segmentu A kupimy już za ok. 30 tysięcy złotych.

Fiat Panda, Huyndai I10 i Kia Picanto

Świetnym wyborem w klasie A będzie np. Fiat Panda. Ten popularny model w wersji podstawowej wyposażony jest 1,2-litrowy silnik o mocy 69 KM. Spala 4,8 l/100 km i dysponuje bagażnikiem o pojemności 225 l. Po złożeniu siedzeń jego pojemność wzrasta do 870 l. Ceny nowych egzemplarzy zaczynają się od ok. 40 tys. zł. Kolejne warte rozważenia modele to bliźniacze Hyundai i10 oraz Kia Picanto. Dysponują mocą 67 KM (w wersjach podstawowych) i spalają między 4 a 5 l/100 km. Kia Picanto wyposażona jest w 255 l bagażnik, którego pojemność można zwiększyć do 1010 l. Kupimy ją już za 30 tysięcy złotych. Hyundai i10 ma bagażnik o pojemności 225 l, a po rozłożeniu siedzeń jego pojemność wzrasta do 1050 l. Ceny podstawowych modeli rozpoczynają się od 40 tys. zł.

Większe i wygodniejsze, czyli klasa B

Dla działkowców, którzy podróżują z całymi rodzinami, lepszym rozwiązaniem będą auta segmentu B z nadwoziem typu kombi. W tym wypadku wybór nowych modeli jest znacznie bardziej ograniczony niż w klasie A – mniejsza popularność tego typu aut powoduje, że powoli znikają one z oferty producentów. Te samochody mają podobną moc i spalanie do aut z klasy A, ale dysponują większą przestrzenią, zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Są więc znacznie bardziej funkcjonalne.

Skoda Fabia i Dacia Logan

Szukając kombiaków na działkę warto zwrócić uwagę na królującą na polskich drogach Skodę Fabię. Najnowsza odsłona tego modelu w wersji podstawowej dostępna jest w cenie rozpoczynającej się od ok. 50 tysięcy złotych. Pojemność bagażnika to 530 l. Po złożeniu siedzeń tę przestrzeń możemy zwiększyć do 1396 l. Ekonomicznym rozwiązaniem będzie też zakup Dacii Logan w wersji MCV, która w wariancie bazowym dostępna jest już za około 40 tys. zł. Najnowsza odsłona tego modelu ma 573-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnej kanapy powiększa się aż do 1518 litrów.

Szukając auta na działkę mamy mnóstwo ciekawych opcji do wyboru. Rozglądając się za tanimi samochodami z dużym bagażnikiem i niewielkim spalaniem nie zapomnijmy jednak o najważniejszym – bezpieczeństwie.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wybrać optymalny system przenośników magazynowych dla Twojego biznesu?
Jak wybrać optymalny system przenośników magazynowych dla Twojego biznesu?
Odkryj kryteria decyzyjne niezbędne do wyboru systemu przenośników magazynowych, które najbardziej przyczynią się do optymalizacji i efektywności Twojego biznesu.
/